Assalamualaikum
Salam TS25 SKI
Bagi
merealisasikan Pembelajaran Abad 21, guru haruslah lebih kreatif dalam
merancang pengajaran dan pembelajaran untuk murid. Pelbagai kaedah dan
strategi p&P boleh digunakan bagi membolehkan murid berkolaborasi
dan lebih aktif belajar.
Warga Pendidik SKI juga tidak ketinggalan dapat mengaplikasikan teknik Pembelajaran Abad 21 ini kepada murid-murid SKI di dalam mahu pun di luar kelas.
Oleh itu, antara teknik-teknik yang telah digunakan semasa PdP di kelas ialah Idea Rush,Think,Pair and Share,Round Table,Round Robin,Role Play,Look,Think and Comment,Assesment for Learning,I-THINK Map,Gallery Walk,Hot Seat dan lain-lain lagi.
Semoga dengan pelbagai kaedah Pembelajaran ini dapat merangsang ilmu murid-murid dan objektif pembelajaran berjalan dengan lancar.
Antara foto-foto Pembelajaran Koperatif yang digunakan :
#selamatmajujaya
MOTO TS25 SKI
KE ARAH KEMENJADIAN MURID DAN SEKOLAH YANG BERKUALITI
No Tel Pejabat: 0332791277
E-Mail : bba3011@moe.edu.my
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Percubaan UPSR 2018
Assalamualaikum Selamat menduduki Peperiksaan Percubaan UPSR buat anak-anak tahun 6 SKI 2018 6-9 Ogos 2018 (Isnin-Khamis) Maklum...
-
Assalamualaikum Salam TS25 Pengenalan : Transformasi Sekolah 2025 (TS25) Program Transformasi Sekolah 2025 (TS25) bermula pada tahun ...
-
Assalamualaikum Dilampirkan : Terbitan : Biro Dokumentasi TS25 SKI 2018 #selamatmajujaya
-
Assalamualaikum Sahabat-sahabat warga Pendidik yang budiman, Dilampirkan : Bimbingan Pintas Transformasi Sekolah 2025 oleh Pn Norlela...
-
Assalamualaikum Salam TS25 SKI Pada 26-29 Mac 2018 di SMK Seksyen 7 Shah Alam,Selangor, telah diadakan Kursus Modul 2 Transformasi Sekol...
-
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Dilampirkan : Jadual Waktu * B...
-
Assalamualaikum Nama kursus : Kursus TS25 modul 5 kohort 3 Tarikh: 17/10/2018 – 19/10/2018 Tempat: ILKAP Bangi Sasaran: 60 0rang ...
-
Assalamualaikum Sahabat-sahabat yang dihormati, bagi merealisasikan hasrat Transformasi Sekolah ke arah pendidikan abad-21 & TS25, J...
No comments:
Post a Comment